• czech language
  • english language

12.-15. května

Svět knihy Praha 2016
22. mezinárodní knižní veletrh a literární festival

Pro vystavovatelePro návštěvníky home

Čestným hostem veletrhu Svět knihy Praha 2016 budou Severské země.

U této příležitosti Velvyslanectví Dánska, Finska, Norska a Švédska v Praze a kulturní institut Skandinávský dům spustily v září 2015 literární kampaň #ReadNordic. Cílem kampaně je propagovat literaturu zemí evropského Severu. Kampaň je rozdělená do osmi měsíců, přičemž každý je věnován jinému tématu či žánru. Kampaň probíhá na sociálních sítích Facebook, Twitter a Instagram (sledujte a používejte hashtag #readnordic) a každý měsíc se uskuteční minimálně jedna kulturní akce.

Osou kampaně je čtenářská výzva – přečtěte osm severských knih, sdílejte své čtenářské zážitky na sociálních sítích a vyhrajte zájezd do Skandinávie a další hodnotné ceny.

ReadNordic logo kampaně s vlajkami

 

Známe vítězný návrh severského stánku!

Jelikož severské země chtějí být čestným hostem, který návštěvníkům utkví v paměti, navázali ohledně návrhu stánku spolupráci s přední českou univerzitou na poli designu a architektury – Českým vysokým učením technickým v Praze.

více



Sedmnáct severských spisovatelů na veletrhu Svět knihy Praha 2016

Střední hale Průmyslového paláce bude během mezinárodního knižního veletrhu a literárního festivalu  Svět knihy Praha 2016 (12. – 15. 5.) dominovat velký designový stánek čestného hosta Severských zemí (Dánsko, Finsko, Island, Norsko, Švédsko), který ponese název #ReadNordic. Na veletrh zavítá celkem sedmnáct severských spisovatelů.

Největšími hvězdami čestného hosta budou Katja Kettu a Jostein Gaarder.

více



Studenti navrhují severský stánek, vítěze vyberou velvyslanectví v únoru.

Jako každý rok na mezinárodním knižním veletrhu a literárním festivalu Svět knihy Praha 2016 uvítá návštěvníky centrální expozice čestného hosta. Severský stánek nabídne bohatý program, jenž bude vyvrcholením kampaně #ReadNordic.

A jak bude stánek vypadat?

více



 

Kampaň organizují:

Dánsko - logo ambasády Finsko - logo ambasády Norsko - logo ambasády Švédsko - logo ambasády

 

Kampaň koordinuje:

Skandinávský dům - logo

 

Projekt probíhá za podpory:

 

Nordish kulturfond Danish arts found Swedish council

Finské předsednictví radě

NORLA Icelandic literature centre

FILI

 

Hlavní partneři:

IKEA DNV Nokian tyres
Tieto Kosmas perispcop

 

Partneři:

volvo Marine Harvest FLS hempel
NIBE YYIT rrr škoda

 

Mediální partneři:

A2 čro Vltava Iliteratura haluze