• czech language
  • english language

12.-15. května

Svět knihy Praha 2016
22. mezinárodní knižní veletrh a literární festival

Pro vystavovatelePro návštěvníky home

Čestným hostem veletrhu Svět knihy Praha 2016 budou Severské země.

U této příležitosti Velvyslanectví Dánska, Finska, Norska a Švédska v Praze a kulturní institut Skandinávský dům spustily v září 2015 literární kampaň #ReadNordic. Cílem kampaně je propagovat literaturu zemí evropského Severu. Kampaň je rozdělená do osmi měsíců, přičemž každý je věnován jinému tématu či žánru. Kampaň probíhá na sociálních sítích Facebook, Twitter a Instagram (sledujte a používejte hashtag #readnordic) a každý měsíc se uskuteční minimálně jedna kulturní akce.

Osou kampaně je čtenářská výzva – přečtěte osm severských knih, sdílejte své čtenářské zážitky na sociálních sítích a vyhrajte zájezd do Skandinávie a další hodnotné ceny.

ReadNordic logo kampaně s vlajkami

 



Studenti navrhují severský stánek, vítěze vyberou velvyslanectví v únoru.

Jako každý rok na mezinárodním knižním veletrhu a literárním festivalu Svět knihy Praha 2016 uvítá návštěvníky centrální expozice čestného hosta. Severský stánek nabídne bohatý program, jenž bude vyvrcholením kampaně #ReadNordic.

A jak bude stánek vypadat?

Logo kampaně #ReadNordic s vlaječkami zúčastněných státůlogo ČVUT

 

"Protože chceme na veletrh přinést svěží vítr, navázali jsme ohledně návrhu stánku čestného hosta spolupráci s přední českou univerzitou na poli designu a architektury – Českým vysokým učením technickým v Praze, konkrétně s Fakultou architektury. Kromě jejích studentů na návrhu pracuje i několik studentů z Fakulty umění a designu z Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem. Možnost navrhnout severský stánek si vybralo asi šedesát studentů, kteří pod odborným vedením pracují na návrzích v průběhu celého zimního semestru. Jelikož někteří tvoří ve dvojici, můžeme se na konci ledna 2016 těšit na prezentaci zhruba padesáti návrhů, z nichž v únoru vybereme vítěze.", píší v tiskové zprávě organizátoři účasti Čestného hosta.

„Návrh expozice severské literatury přináší studentům naší fakulty reálnou situaci, kdy je třeba architektonickými prostředky a designem vyjádřit konkrétní atmosféru a asociace k dané oblasti a její kultuře. Z průběžných prezentací v ateliérech se zdá, že stánek severské literatury na knižním veletrhu bude nepřehlédnutelný,“ říká doc. akad. arch. Vladimír Soukenka, vedoucí Ústavu interiéru a výstavnictví FA ČVUT.

Aula studentů

Jaký bude stánek čestného hosta? V souladu s instrukcemi, které studenti dostali k dispozici, ponese stánek výrazný rys společný pro všechny severské státy – Dánsko, Finsko, Island, Norsko a Švédsko. Stánek bude otevřený a dobře přístupný všem generacím, bude zahrnovat dostatek místa pro prezentaci knih, jejich prodej, doprovodné kulturní akce, ale i pro odpočinek. Myslíme také na životní prostředí a oceňujeme jednoduchost, ekologičnost, kreativitu a praktičnost. V neposlední řadě doufáme, že stánek také díky svému inovativnímu a kreativnímu designu přivede na veletrh i návštěvníky, kteří by tam jinak vůbec nezavítali.

„Spolupracovat se studenty a pozorovat je při práci je pro nás velkou ctí. Navíc můžeme být svědky jejich kreativního procesu, protože nám vyučující umožnili sledovat i průběžné práce, které přinesly spoustu úžasných nápadů, jak náš stánek zrealizovat,“ komentuje dosavadní spolupráci na projektu stánku čestného hosta Amelie Heinsjö z Velvyslanectví Švédska.

Více informací o kampani #ReadNordic najdete na www.readnordic.cz a na sociálních sítích:
www.facebook.com/ReadNordic
https://twitter.com/ReadNordic
https://instagram.com/ReadNordic

Kontakt pro média:
Jitka Jindřišková a Michal Švec, Skandinávský dům
info@readnordic.cz, + 420 777 926 331

Kampaň #ReadNordic organizují Velvyslanectví Dánska, Finska, Norska a Švédska v České republice a kulturní institut Skandinávský dům, a to za podpory Severského kulturního fondu, dánského Státního uměleckého fondu a Švédské kulturní rady. Návrh stánku čestného hosta pro veletrh Svět knihy Praha 2016 vzniká ve spolupráci s Českým vysokým učením technickým v Praze.

 
2016-02-11



Názory na článek


*
*
*   
* Takto označené údaje jsou povinné

Obsah diskuzních příspěvků

Dosud nebyl vložen žádný příspěvek.

 

Kampaň organizují:

Dánsko - logo ambasády Finsko - logo ambasády Norsko - logo ambasády Švédsko - logo ambasády

 

Kampaň koordinuje:

Skandinávský dům - logo

 

Projekt probíhá za podpory:

 

Nordish kulturfond Danish arts found Swedish council

Finské předsednictví radě

NORLA Icelandic literature centre

FILI

 

Hlavní partneři:

IKEA DNV Nokian tyres
Tieto Kosmas perispcop

 

Partneři:

volvo Marine Harvest FLS hempel
NIBE YYIT rrr škoda

 

Mediální partneři:

A2 čro Vltava Iliteratura haluze